Ohjeet kulukorvauksiin
Huomaathan, että kulukorvaukset täytyy uuden käytännön mukaan (hallituksen kokous 13.8.2024) hakea viimeistään kuukauden (1kk) jälkeen ostopäivästä.
-
Lataa kulukorvauslomake Interaktion nettisivuilta
tai
-
Lataamisen jälkeen avaa se ja ota muokkaus käyttöön
-
Kirjoita nimi, puhelinnumero ja tilinumero
-
Laskun syy kohtaan kirjoita mitä on hankittu esim. ”hallituksen kokouksen 22.2. eväät” tai
”tarvikkeita x tapahtumaan 10.2.”
a. pro tip: kun kirjotat laskun syy laatikkoon pitkästi tekstiä ja haluat saada kaiken tekstin
näkyviin niin paina ”rivitä”, jolloin kaikki tekstit tulee näkyviin laatikkoon (abc<- painike)
-
Laskutuksen luonne kohtaan
-
laita x kahvimaksujen kohtaan, jos liittyy AJ-tilan kahvikuluihin
-
laita kokouksen päivämäärä, jolloin asia on budjetoitu!
-
-
Summan laita se summa €, josta haet korvausta
-
Päivämäärään laita sen päivän päivämäärä, jolloin kulukorvauslomaketta teet
-
Allekirjoituskohtaan laita sähköinen allekirjoitus TAI kuva allekirjoituksestasi. Kuvan voi
painamalla
-
lisää wordin yläreunasta
-
kuvat
-
sijoita solun päälle
-
tämä laite tmv.
-
valitse kuva ja pienennä/suurenna oikeaan kohtaan
-
-
Lisää kuva kuitista/kuiteista
-
siirry toiselle sivulle klikkaamalla ”lisää tiedot napsauttamalla tätä”
-
paina lisää
-
kuvat
-
sijoita solun päälle
-
tämä laite tmv.
-
valitse kuva ja pienennä/suurenna/rajaa oikeaan kohtaan
-
laita kuitit mieluusti yhdelle tai kahdelle sivulle
-
-
Tallenna tiedosto koneelle esim. nimellä ”Kulukorvaus_ystävänpäivähengailueväät_sukunimi”
-
Mene sähköpostiin, avaa uusi viesti, vastaanottajaksi rahastonhoitaja@interaktiory.fi
-
Lataa liitetiedosto koneeltasi sähköpostiin
-
Kirjoita sähköpostiin mitä asia koskee esim. ”Moi, tässä kulukorvauslomake hallituksen kokouksen
22.2. tarjoiluista. Tarjoilut on budjetoitu 5.2. kokouksessa.”
-
Lähetä sähköposti
Matkakorvauslomake
– Täytä se samaan tyyliin kuin kulukorvauslomake
Älä tee näin
-
Älä unohda laittaa allekirjoitustasi. Koneella kirjoitettu allekirjoitus ei kelpaa. Allekirjoituksen täytyy olla joko kuva käsinkirjoitetusta allekirjoituksesta tai sähköinen allekirjoitus
-
Älä lähetä lomaketta missään muussa muodossa kuin Excel ladattuna liitetiedostona. Älä esimerkiksi jaa tiedostoa Excelistä linkkinä tai sharepointtina
-
Älä laske kuluja väärin. Laita summa riville kuitteja vastaava oikea summa
-
Älä lähetä lomakkeita 2kk tapahtuman jälkeen. Realistinen aika lähettää lomake on 2vk tapahtuman
tmv. jälkeen
-
Pyrkikää välttämään monia kuitteja. Jos mahdollista, pyrkikää siihen, että yksi henkilö ostaisi tapahtumaan asioita ja lähettäisi kulukorvaukset kerralla. Jos budjetti tapahtuman x hankintoihin on 200€ ja sähköpostiin saapuu 10kpl kulukorvauksia eri henkilöiltä samaan tapahtumaan liittyen niin kulukorvausten käsitteleminen vie kauan aikaa ja rahoja ei saa niin nopeasti takaisin
-
Älä ota samalle kuitille omia ostoksiasi. Omat ostokset eri kuittiin ja kulukorvaukseen liittyvät kulut omaan.