Kulukorvaus
Kulukorvauksen hakeminen
Kulukorvaus tarkoittaa Interaktion jäsenelle korvattavaa summaa ostoksista, jotka hän on maksanut ainejärjestön puolesta. Jäsen voi hakea kulukorvausta, jos hän on esimerkiksi ostanut ainejärjestön tapahtumaan tarvikkeita eikä ole voinut käyttää ostoksiin ainejärjestön pankkikorttia. Ostoksia tehdessä on hyvä huomioida, että yhden henkilön kannattaa tehdä kaikki ostokset ja lähettää kaikkien ostosten kulukorvaus kerralla. Vältetään siis yhdessä ylimääräisiä kuitteja, jotta rahastonhoitajan työ olisi mahdollisimman sujuvaa. Huomioi lisäksi, ettei samalle kuitille saa tehdä omia ostoksia. Omat ostokset tulee ostaa erikseen kulukorvattavista ostoksista.
Matkakulukorvaus tarkoittaa Interaktion jäsenelle korvattavaa summaa matkasta ennalta varmistettuihin kohteisiin, kuten erilaisiin oppialapäiviin (esimerkiksi Sosiaalipolitiikan päivät, Sosiologipäivät jne.).
Huomaathan, että kulukorvaus tulee hakea viimeistään yhden kuukauden (1kk) jälkeen ostopäivästä.
Lataa ensimmäiseksi tarvitsemasi korvauslomake alta
Täytä lomake alla olevien ohjeiden mukaisesti
- Avaa lomake ja ota muokkaustila käyttöön.
- Täydennä lomakkeeseen oma nimesi, puhelinnumerosi sekä tilinumerosi.
- Kirjaa laskun syy -kohtaan, mitä on hankittu ja tarvittaessa miksi on hankittu. Laskun syy voi olla esimerkiksi ”hallituksen kokouseväät 1.3.2025 kokoukseen” tai ”tarvikkeita fuksisitseille 1.3.2025”.
- Kirjaa Budjetoitu hallituksen kokouksessa -kohtaan sen kokouksen päivämäärä, jolloin kulu on budjetoitu.
- Kirjaa korvattava summa -kohtaan se summa, josta haet korvausta. Varmista, että summa on oikein ja vastaa kuitin summaa.
- Lisää allekirjoituksesi allekirjoitus-kohtaan. Voit joko lisätä kuvan allekirjoituksestasi (Lisää>Kuva>Sijoita soluun, puhelimella löydät valikon avaamalla nuolen oikeasta alakulmasta) tai voit kirjoittaa allekirjoituksen Excelin piirrä-toiminnolla. Tietokoneella kirjoitettu allekirjoitus ei kelpaa.
- Lisää päivämäärä-kohtaan päivämääräksi päivä, jolloin täytät lomaketta.
- Lisää lopuksi kuvana kuitti tai vastaava todiste tekemästäsi ostoksesta kohtaan Kuitit/vastaavat tositteet kuvana (Lisää>Kuva>Sijoita soluun) ja varmista, että muokkaat kuvasta sen kokoisen, että maksun tiedot näkyvät hyvin.
- Tallenna tiedosto koneellesi Excel-tiedostona (.xlsx) nimellä ”Kulukorvaus_oston syy tai tapahtuma_sukunimi”, esimerkiksi ”Kulukorvaus_fuksisitsit_Virtanen”.
- Lähetä sähköpostilla uusi viesti, jonka vastaanottajaksi kirjaat rahastonhoitaja(at)interaktiory.fi. Liitä Excel-tiedosto sähköpostin liitteeksi. Varmista, että liite on Excel-tiedosto: se ei saa olla linkki tai sharepoint. Kirjoita lopuksi sähköpostin viesti-kenttään, mitä asiasi koskee, esimerkiksi ”Moi, tässä kulukorvauslomake hallituksen kokouksen 1.3.2025 tarjoiluista. Tarjoilut on budjetoitu 5.2.2023 kokouksessa.”
Pankkikortin käyttöselvitys -lomake
Jos teet ostoksia ainejärjestön pankkikortilla, tulee sinun täyttää pankkikortin käyttöselvitys -lomake. Jokainen pankkikortilla tehty ostos tulee selvittää omalla lomakkeellaan.
Lataa ensimmäiseksi pankkikortin käyttöselvitys -lomake alta.
Pankkikortin käyttöselvitys -lomake
Täytä lomake alla olevien ohjeiden mukaisesti
- Avaa lomake ja ota muokkaustila käyttöön.
- Täydennä lomakkeeseen oma nimesi, puhelinnumerosi.
- Kirjaa laskun syy -kohtaan, mitä on hankittu ja tarvittaessa miksi on hankittu. Laskun syy voi olla esimerkiksi ”hallituksen kokouseväät 1.3.2025 kokoukseen” tai ”tarvikkeita fuksisitseille 1.3.2025”.
- Kirjaa Budjetoitu hallituksen kokouksessa -kohtaan sen kokouksen päivämäärä, jolloin kulu on budjetoitu.
- Kirjaa summa -kohtaan tehtyjen ostosten summa. Varmista, että summa on oikein ja vastaa kuitin summaa.
- Lisää Maksun päivämäärä-kohtaan päivämääräksi päivä, jolloin ostos on tehty.
- Lisää allekirjoituksesi allekirjoitus-kohtaan. Voit joko lisätä kuvan allekirjoituksestasi (Lisää>Kuva>Sijoita soluun, puhelimella löydät valikon avaamalla nuolen oikeasta alakulmasta) tai voit kirjoittaa allekirjoituksen Excelin piirrä-toiminnolla. Tietokoneella kirjoitettu allekirjoitus ei kelpaa.
- Lisää lopuksi kuvana kuitti tai vastaava todiste tekemästäsi ostoksesta kohtaan Kuitit/vastaavat tositteet kuvana (Lisää>Kuva>Sijoita soluun) ja varmista, että muokkaat kuvasta sen kokoisen, että maksun tiedot näkyvät hyvin.
- Tallenna tiedosto koneellesi Excel-tiedostona (.xlsx) nimellä ”Pankkikorttiselvitys_oston syy tai tapahtuma_sukunimi”, esimerkiksi ”Pankkikorttiselvitys_fuksisitsit_Virtanen”.
- Lähetä sähköpostilla uusi viesti, jonka vastaanottajaksi kirjaat rahastonhoitaja(at)interaktiory.fi. Liitä Excel-tiedosto sähköpostin liitteeksi. Varmista, että liite on Excel-tiedosto: se ei saa olla linkki tai sharepoint. Kirjoita lopuksi sähköpostin viesti-kenttään, mitä asiasi koskee, esimerkiksi ”Moi, tässä pankkikortin käyttöselvitys -lopmake hallituksen kokouksen 1.3.2025 tarjoiluista. Tarjoilut on budjetoitu 5.2.2023 kokouksessa.”